D-air & PSí Hubík - Revoluce v bezpečnosti u českého výrobce!

Ježek_titulka.jpg - PSí Hubík

Airbag v kombinéze? V české kombinéze? Pár let zpátky to byla ještě hudba budoucnosti, avšak píle, odhodlání a jasný cíl se změnily ve skutečnost! Z dílny PSí Hubík se na světové okruhy dostala první kombinéza se zabudovaným airbag systémem D-Air od společnosti Dainese.

Prvním závodním jezdcem v PSí kombinéze s tímto systémem se stal Ondřej Ježek, který v letošní sezóně 2016 startuje v MS-Supersportů v týmu GoEleven Kawasaki.


Následující řádky poodkryjí, jak to všechno začalo a jak to vnímal a vnímá zakladatel a majitel firmy PSí Hubík - Ing. Libor Hubík.

 

Co a kdo byl prvotním impulzem pro výrobu kombinézy s airbagem?

Libor: O tohle řešení se zajímáme již dlouho. Důvodem je, že se jedná o zcela nové řešení zvýšení bezpečnosti motocyklistů jak v oblasti sportu, tak i v běžném provozu.

 

Zvažovali jste výrobu vlastního airbag systému?

Libor: V podstatě od začátku jsem věděl, že vyvinout takto složitý systém, není v silách žádné firmy naší velikosti a to z finančních i kapacitních důvodů. Hlavně však není potřeba vymýšlet něco, co už existuje a je funkční. :-)

 

Jak velký zásah do střihu kombinézy bylo potřeba udělat, aby vše fungovalo, jak má a jak jsme od Hubíků zvyklí?

Libor: Konstrukce střihu kombinézy se odvíjí od nutnosti vytvoření dostatečného prostoru pod kombinézou pro aktivovaný airbag. Přitom nesmí být přespříliš volná. V optimálním případě není v pohyblivosti žádný rozdíl s běžnou kombinézou. Zásah z hlediska konstrukce byl tedy dost zásadní, ale hodně nám pomohli specialisté přímo z vývojového oddělení D-air.

 

Když už jste zmínil vývojové oddělení D-air, stojí tedy od prvopočátku airbagu v PSí kombinézách firma Dainese?

Libor: Ano. První jednání s Dainese proběhlo díky Karlu Abrahamovi. Byli jsme osloveni jako jedna ze tří firem, kterým byla nabídnuta spolupráce, čehož si nesmírně vážím.

 

Proč právě Dainese? Vyrábí přeci také motooděvy a PSí je tedy vpodstatě konkurencí.

Libor: Je velmi pozitivní, že firma Dainese udělala vstřícný krok směrem ke konkurenčním firmám. Jejich prioritou je bezpečnost jezdců obecně bez ohledu na to, zda používají konkurenční produkty či nikoliv. Je to od firmy Dainese velkorysý krok.

 

Jak dlouho trval vývoj, než vznikla kombinéza, kterou momentálně používá Ondra Ježek?

Libor: Asi půl roku intenzívní spolupráce s odborníky z firmy Dainese, pak první “nafouknutí” na našem kolegovi Honzovi Ernestovi a potom první “testování” s Ondrou Ježkem.

 

Protože jsme zvědaví, jaký je pocit při nafouknutí takové kombinézy, zeptali jsme se Honzy Ernesta - export managera. 

Jaké jsi měl pocity při úplně prvním testu nafouknutí PSí kombinézy se systémem
D-Air?

Honza: Zvědavost a následné překvapení z funkčnosti a rychlosti samotného nafouknutí. Taky hrdost být přítomný tak významnému kroku i jakožto první výplň s českým občanstvím. :-)

 

Poslední otázky zodpovídal opět Libor Hubík a my se ptali na budoucnost spolupráce PSí Hubík s Dainese při vývoji dalších motooděvů s tímto systémem.

 

Můžeme se těšit z PSí kombinéz s airbagem i do běžného provozu?

Libor: V budoucnu určitě ano.

 

Jak dlouho může trvat, než budou PSí kombinézy s airbegem k dostání široké veřejnosti? Plánujete používat systém D-Air také do motooděvů i mimo kombinézy?

Libor: To záleží na mnoha okolnostech. Zatím jsme ve fázi testování, ale obecně je to v současné době ten nejlepší směr. Za jak dlouho se dopracujeme k aplikaci systému do dalších motooděvů, to zatím nedokáži říci.

 

 

Je vidět, že český výrobce motooděvů PSí Hubík jde s dobou a bezpečnost nás všech je pro něj opravdu na prvním místě!